رئيس مجلس الادارة: رشا الشامي
رئيس التحرير: أسامة الشاذلي

همتك معانا نعدل الكفة
115   مشاهدة  

الفرق بين الفنان محمد سعد والذكاء

الفنان محمد سعد
  • حاصل على درجة الدكتوراه ومهتم بالفنون بشكل عام والبحث في التاريخ وصدرت له العديد من الكتب

    كاتب نجم جديد



إزاي الفنان محمد سعد يكون مصيره بالصورة دي، محمد سعد كان فنان ناجح جدًا وفنان شاطر جدًا، موهبة حقيقية ظهرت في فيلم الناظر مع المخرج شريف عرفة، بعد عدة أدوار صغيرة في مسلسلات وأفلام متنوعة يتحول الممثل الشاب إلى نجم كبير، ممكن نقول أنه اتحول لظاهرة مش مجرد نجم شباك.

خارج من عباءة شريف عرفة، يحقق الفنان محمد سعد نجاح كبير، أفلام كتير بتحقق إيرادات خيالية في تاريخ السينما المصرية، ممثل له شعبية أسطورية طوابير كبيرة على السينمات، محدش يقدر ينكر نجاح محمد سعد في أفلام زي اللمبي واللي بالي بالك وعوكل و غيرها، يفضل محمد سعد يقدم نفس الدور، دور شخصية الشخص صاحب الإعاقة.

YouTube player

بعد تراجع الايرادات تجي له فرصة مسلسل شمس الانصاري مع الفنان الكبير فاروق الفيشاوي، وكان مفترض إنه مسلسل صعيدي وإن دور محمد سعد دور صعيدي جاد حسب السيناريو المكتوب فى الأول وحسب تصريحات فاروق الفيشاوي وقتها، ولكن محمد سعد ياخد المسلسل ناحية اللمبي و تقديم نفس الشخصيات والمسلسل يفشل فشل ذريع وقتها، لأن إطار المسلسل غير المحتوى المقدم ويوجد عدم ترابط بين الأحداث.

YouTube player

للأسف محمد سعد مش بيسمع لا كلام مؤلف ولا كلام مخرج، غرور كبير في التعامل مع المحيطين، بنشوف فيديوهات مسربة له بيتعدى على المخرجين، مخرجين كتير بتسيب الشغل معه، تجي له فرصة عظيمة مع شريف عرفة تاني، المخرج اللي اكتشفه في البداية، يحاول شريف عرفة يعيد تقديمه في فيلم الكنز، فيلم مهم ودور جاد دور بشر، فرصة عظيمة مفروض كان محمد سعد يستغلها بس نقول ايه؟ مفيش فايدة.

YouTube player

يرجع تاني محمد سعد مش لازم يبعد عن الكوميديا بس لازم يقدم شخصيات درامية وجادة، لازم يتعلم من مشوار عادل إمام لما عادل قرر أنه يقدم أدوار جادة زي المشبوه و الجن والإنس و غيرها، تنوع الدرامي مطلوب، وأعتقد أن محمد سعد حصل له اكتفاء من الأداء الكوميدي محتاج يقدم أدوار جادة زي بشر .. أدوار حقيقية.

اقرأ أيضًا 
متى تحاكم الداخلية محمد هنيدي وأحمد حلمي ومحمد سعد وكل “سرسجية” النجوم؟

إقرأ أيضا
الشيخ حسني

تقريبًا محمد سعد بيقدم مسرحيات اللمبي في موسم الرياض، بعد فشل مسلسله الأخير في رمضان، وأعتقد إن دي نهاية مرحلة محمد سعد وتراجعه.

الكاتب

  • الفنان محمد سعد محمد التهامي

    حاصل على درجة الدكتوراه ومهتم بالفنون بشكل عام والبحث في التاريخ وصدرت له العديد من الكتب

    كاتب نجم جديد






ما هو انطباعك؟
أحببته
1
أحزنني
0
أعجبني
0
أغضبني
0
هاهاها
0
واااو
1


Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
‫إظهار التعليقات (2)

أكتب تعليقك

Your email address will not be published.







حقوق الملكية والتشغيل © 2022   كافه الحقوق محفوظة
موقع إلكتروني متخصص .. يلقي حجرا في مياه راكدة

error: © غير مسموح , حقوق النشر محفوظة لـ الميزان